Asi nelze pochybovat, že se na zdejších cestách pohybuje nemálo dobytka (přičemž nemám teď na mysli krávy přecházející silnici), u něhož vyhrává ego na rozumem a naditost peněženky nad inteligencí. Tito pseudolidé mají za to, že se můžou chovat jakkoliv, protože je z případného deliktu vždycky vyhrabe jejich dobrý kamarád pravník a podplacený soudce. Proto si myslím, že problém není ani tak v samotných hovadech za volantem, ale především v podplatitelnosti všech orgánů činných v trest. řízení, včetně policie a celé justice. Zároveň mám však za to, že koncentrace těchto opravdových prasat v silných a svalnatých kárách je tak malá, že prakticky nemáme šanci je na silnici potkat (pakliže tedy nejezdíte inkrimnovanými částmi Prahy nebo si každodenně neničíte podvozek na dé jedničce...). Typ řidičů, jejichž působení bychom se měli bát mnohem víc, bych označil jako podkastu těch výše zmíněných. Jsou o to nebezpečnější, že je tak snadno neidentifikujete - nemají ani signifikantní SPZtku, ani auto za čtyři mega. Nejčastěji sice lepí svou zadnici na nepovedenou sedačku nějakého chrochtajícího koncernu (Prassat, Ochcávka nebo Suprd), ale zrovna tak můžou kormidlovat cokoliv jiného. Jejich hlavním nebezepečím je to, že smýšlejí a tím i jednají jako zástupci té nejvyšší kasty a přitom jejich zastoupení je mnohem mnohem vyšší, čili při běžné jízdě jich potkáte desítky. Chtěnost jejich nadřazenosti z jejich chování na silnici přímo kouká a běda, když jim nějak dáte najevo, že na ní nemají nejmenší právo. Výhoda sice je, že nemají kontakty na skvělé právníky ani soudce a státní zástupce, na druhou stranu se často znají s policisty a úřdeníky příslušného MěÚ či magistrátu. I s tím dokážou každému, kdo se na ně špatně podívá nebo jen začne předjíždět, když oni chtějí, nepěkně zatopit... V anketě jsem sice označil možnost, že naše silnice se svými piráty tak nebezpečné, jak média ukazují, nejsou. To ale neznamená, že bezpečné jsou a že ohleduplnost je to, co byste od českého řidiče čekali. Naopak, často mám pocit, že řada řidičů nechala mozek v garáži. V této džungli pak jde kolikrát spíše o boj o holý život a o své místečko na slunci (resp. asfaltu). Pravidlo zipu do dnešních dnů asi nikdo nepochopil a zpětná zrcátka má spoustu aut zřejmě jen pro okrasu či aby prošla STK. Ale právě proto máme ty naše švédské tanky, aby nás přinejhorším ochránili před důsledky takového typického jízdního stylu čekých řidičů, nemyslíte?
_________________ Nemám rád špatné autoservisy!
|